کاربرد فناوریمقالات

ایجاد محتوای دیجیتال

اصول ایجاد محتوای دیجیتال: اصولی برای بهترین عملکرد خلاق


اصل 1. همکاری: به دانش ناشر از مخاطبان خود و آگاهی برندها از اهداف و ارزش های خود احترام بگذارید.

اصل 2. اطمینان حاصل کنید که مبادله ارزش متناسب است

اصل 3. به این فکر کنید که دقیقاً کجا و چه زمانی محتوای شما مصرف می شود. آن را برای هدف مناسب کنید

اصل 4. شفاف باشید، از برچسب‌گذاری واضح استفاده کنید تا مردم بدانند محتوا توسط تبلیغ‌کننده تامین می‌شود

اصل 5. در فرآیند خلاقیت عجله نکنید. محتوای عالی زمان می برد

اصل 1. همکاری: به دانش ناشر از مخاطبان خود و آگاهی برندها از اهداف و ارزش های خود احترام بگذارید.

Laura Dye، مدیر برند دیجیتال – Grazia، Bauer Media 

کلید همکاری بین ناشران و برندها وضوح و اعتماد است.

ناشران باید بینش خود را در مورد مخاطبان خود نشان دهند و به برند در مورد لحن صدای مناسب توصیه کنند که به بهترین وجه ارزش های برند را به شیوه ای جذاب و مرتبط با آن ارتباط برقرار کند.

گزارش IAB UK نشان می‌دهد که 67 درصد از بزرگسالان بریتانیا تبلیغات مرتبط با علایق خود را جذاب‌تر از تبلیغات عمومی می‌دانند که همه را هدف قرار می‌دهد. ناشران و برندها باید به این موضوع احترام بگذارند. این رابطه باید معتبر باشد، ارزش افزوده داشته باشد و به عنوان یک بسط واقعی محتوای ناشران در نظر گرفته شود.

همکاری باید مستقیم با ارتباطات خوب، دیدگاه مشترک و درک روشن از اهداف باشد. این رابطه قابل اعتماد به ناشران این امکان را می دهد که فرصت های برندها را برای دستیابی به مخاطبان کلیدی گسترش دهند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که خوانندگان تجربه خوبی دارند.

تیم تحریریه و برند باید با هم کار کنند، که بر اعتماد و تجربه کلی مخاطب استوار است. این باعث می‌شود که پیام‌های برند به طرز ماهرانه‌ای از طریق صدای منحصربه‌فرد و معتبر ناشر ممتاز بافته شود.

اصل 2. اطمینان حاصل کنید که مبادله ارزش متناسب است

جیمز مورفی، کارگردان / مدیر محتوا، تان مدیا

بازاریابی محتوا به شرح زیر است:

«…یک رویکرد بازاریابی استراتژیک بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط، و سازگار برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و مشخص – و در نهایت، هدایت اقدام سودآور مشتری متمرکز است.» CMI 

برای اینکه این محتوای برند کار کند، چه یک مقاله نوشتاری طولانی، چه ویدیویی یا تجربه تعاملی و صرف نظر از اجرای بومی، نیاز به تبادل ارزش دارد. 

در حالی که هیچ مشکلی در تبلیغات مستقیم مبتنی بر محصول وجود ندارد، اما زمانی که مصرف کننده احساس کند در ازای تبلیغ شدن، اطلاعات یا سرگرمی های ارزشمندی دریافت می کند، بهترین کار را دارد.

یک مثال خوب از این کمپین اخیر برای یک برند ماشین چمن زنی است. به جای نوشتن در مورد مشخصات محصول، محتوایی در مورد چگونگی به دست آوردن چمن مناسب در تابستان تولید شد. 

برای ایجاد تعادل، این 2 سوال را بپرسید:

– آیا برند صلاحیت صحبت در مورد موضوع را دارد (بله، یک مارک ماشین چمن زنی در مورد چمن ها می داند!)

– آیا این محتوا بدون پشتیبانی برند کار می کند؟

اگر پاسخ مثبت است، شما در حال تولید محتوای ارزشمند هستید! 

اصل 3. به این فکر کنید که دقیقاً کجا و چه زمانی محتوای شما مصرف می شود. آن را برای هدف مناسب کنید

پل کاسامیاس، رئیس رسانه عملکرد، Starcom/Performics

تلفن‌های هوشمند و تبلت ترکیبی 75 درصد از زمان رسانه‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهند ( بررسی اجمالی بازار دیجیتال UKOM Q1 2018 ) بنابراین ایجاد محتوا و خلاقیت به‌ویژه برای پلتفرم: هم دسکتاپ و هم موبایل ضروری است.

صفحه نمایش موبایل کوچکتر است، بنابراین خلاقیت موبایل باید با یک نقطه کانونی ساده ساده شود. همچنین باید از نظر متن مختصر باشد و دعوت به عمل قوی داشته باشد.

خلاقیت موبایل احتمالاً در شرایطی مصرف می‌شود که حواس‌پرتی وجود دارد، بنابراین سرعت پیمایش بین 1 تا 3 ثانیه در یک صفحه وب یا فید است. به همین دلیل، خلاقیت موبایل باید برند شما را به وضوح نمایش دهد و پیام را از قبل منتقل کند. از افشاگری در پایان خلاقیت باید اجتناب شود. مطالعات نشان داده اند که بیش از 30 درصد از آگاهی از برند را می توان با دیدن یک خلاق برای سه ثانیه یا کمتر افزایش داد ( مطالعه متاآنالیز فیس بوک و نیلسن ).


خلاقیت تلفن همراه ممکن است در مکان‌های عمومی مصرف شود، بنابراین خلاقیت باید طوری طراحی شود که در تلفن همراه با صدای خاموش کار کند، مگر اینکه روی یک برنامه صوتی مانند برنامه موسیقی یا رادیو قرار داده شود.

اصل 4. شفاف باشید، از برچسب‌گذاری واضح استفاده کنید تا مردم بدانند محتوا توسط تبلیغ‌کننده تامین می‌شود

ریچارد کسل، مدیر خدمات حساب، اسپارک، تلگراف

دو دلیل برای روشن شدن اینکه محتوا توسط تبلیغ‌کننده تامین شده است وجود دارد. یکی قانونی است: کد CAP به آن نیاز دارد. اگر نتوانید شفاف سازی کنید، ASA به طور عمومی قضاوتی را علیه برند شما اعلام می کند و این برای تصویر روابط عمومی برند شما خوب نیست. دیگری اخلاقی است: در دنیای اخبار جعلی و نگرانی در مورد اینکه آیا چیزی «درست» است، خوانندگان خواستار فریب خوردن نیستند. این را اشتباه بگیرید و مصرف کنندگان به راحتی شما را نخواهند بخشید.
 
از بین این دو – قانونی و اخلاقی – اخلاقی از همه مهمتر است. به سادگی، این اطمینان را داشته باشید که از قبل به خوانندگان بگویید که چیزی که می خواهند بخوانند از برند شماست. شما می توانید از انواع مختلفی از برچسب ها برای توضیح اینکه یک نام تجاری در محتوا دخیل است استفاده کنید. توسط شریک ناشر خود هدایت شوید – آنها می دانند چه چیزی بهترین است. فقط واضح، ثابت و ثابت باشید و در لحظه ای که شروع به خواندن کردند به مردم بگویید چه چیزی چیست.

بهترین دلیل برای برچسب زدن واضح محتوا: با گفتن به خوانندگان که با محتوا درگیر هستید (و تا زمانی که محتوا محتوای خوبی باشد!) درک مصرف کنندگان و تمایل آنها برای خرید محصول یا خدمات شما را بهبود می بخشید.

اصل 5. در فرآیند خلاقیت عجله نکنید. محتوای عالی زمان می برد

روپش لیمباچیا، مدیر خدمات خلاق و مشتری، Flashtalking

خلاصه ها وارد می شوند و طرح های تمام شده همیشه ارسال می شوند، اما برنامه ریزی، تحقیق و مدیریت زمان کلید تولید محتوای عالی هستند.

بسیاری از ایده های عالی پس از شروع کار به وجود می آیند، بنابراین عجله در انجام یک کار هرگز یک ویژگی خوب نیست. به خودتان زمان بدهید تا پیش‌نویس‌های قبلی را به چالش بکشید، جایی که می‌توان یک محصول نهایی عالی پیدا کرد.

اولاً، مراجعه منظم به خلاصه‌های مشتری از هرگونه لغزش یا احتمال ارسال پیام اشتباه جلوگیری می‌کند.

در مرحله دوم، ارتباط و همکاری بین طراحان و مشتری بسیار مهم است. ارتباط نادرست می تواند کل پروژه شما را مختل کند، بنابراین، نقش های قوی را در تیم خود تعیین کنید تا به صرفه جویی در زمان، مدیریت طرح های خود و امکان ارسال طرح های موثر و دقیق برای مشتری شما کمک کند.

در نهایت، تعیین زمان‌بندی و اهداف زمانی که می‌خواهید جنبه‌های خاصی از پروژه را تکمیل کنید، به شما این امکان را می‌دهد که در مسیر خود بمانید و کارآمدتر باشید. اگر این توصیه‌ها از روی میز ارائه شوند، فضای کمی برای تولید محتوای ضعیف وجود خواهد داشت.

منبع: https://www.iabuk.com/standards-guidelines/digital-content-creation-principles-creative-best-practice

ابراهیم حقیقی

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان مرکز بنت الهدی صدر فردوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *