کاربرد فناوریمقالات

تفاوت رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی

تفاوت رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی چیست؟

رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی اصطلاحات قابل تعویض به نظر می‌رسند، اما کاربردهای متفاوتی دارند. تفاوت بین شبکه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی را بیاموزید.

اندرو فروهلیچ

توسط

تاریخ انتشار: 24 سپتامبر 2020

در حالی که به نظر می رسد اصطلاحات رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی قابل تعویض هستند، تفاوت های مشخصی دارند. اساساً رسانه های اجتماعی بستری برای پخش اطلاعات هستند، در حالی که شبکه های اجتماعی بستری برای برقراری ارتباط با یکدیگر هستند. رسانه های اجتماعی یک کانال ارتباطی هستند، در حالی که در شبکه های اجتماعی، ارتباط ماهیتی دو طرفه دارد. بیایید عمیق تر به تفاوت بین رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی بپردازیم.

رسانه های اجتماعی چیست؟

وقتی به اصطلاح رسانه فکر می کنیم ، معمولاً ما را به یاد رسانه های سنتی مانند روزنامه ها، مجلات و تلویزیون می اندازد. با این حال، وقتی شبکه اجتماعی را در جلو اضافه می کنید، این اصطلاح حال و هوای کاملا متفاوتی به خود می گیرد. وقتی صحبت از نحوه مصرف، اشتراک‌گذاری و همکاری یک فرد با آنچه ارائه می‌شود به میان می‌آید، رسانه‌های اجتماعی یک مؤلفه فناوری – و همچنین انعطاف‌پذیری – اضافه می‌کنند. بنابراین، رسانه‌های اجتماعی را می‌توان به عنوان روشی مبتنی بر اینترنت برای انتشار یا پخش محتوای دیجیتال توصیف کرد که خوانندگان می‌توانند به طور کامل با آن تعامل داشته باشند.

هر کسی می تواند رسانه های اجتماعی را منتشر کند. رسانه های خبری سنتی، مانند CNN و فاکس نیوز، محتوای خود را برای مصرف دیجیتال منتشر می کنند. کسب و کارها و سازمان ها نیز این کار را انجام می دهند . حتی باشگاه فوتبال محلی فرزند شما می‌تواند رسانه‌های اجتماعی برای خواندن، تماشا و تعامل اعضا ایجاد کند.

شبکه اجتماعی چیست؟

شبکه های اجتماعی را در زمینه اینکه کاربر از چه کسی محتوا دریافت می کند، در نظر بگیرید. اول اینکه شبکه های اجتماعی به یک پلتفرم نیاز دارند. نمونه‌های رایج سایت‌ها یا پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی عبارتند از فیس‌بوک ، اینستاگرام، توییتر و لینکدین. کاربران به یک پلتفرم شبکه اجتماعی می پیوندند و شروع به برقراری ارتباط — یا شبکه — با سایر کاربران می کنند. این کار به این دلیل انجام می شود که کاربران بتوانند انتخاب کنند که از چه کسی می خواهند ارتباطات را دریافت کنند. در برخی موارد، ارتباط یک طرفه است، در حالی که در برخی دیگر، دو طرفه یا چند جهته است.

رسانه های اجتماعی برای کسب و کار
کسب و کارها می توانند از طریق شبکه های اجتماعی با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

به عبارت دیگر، شبکه های اجتماعی مانند انتخاب از پیش تنظیم های رادیویی در استریو ماشین است. این کمک می کند تا دسترسی به کارهایی را که انجام می دهید و نمی خواهید مصرف کنید ساده کنید. و دوباره، محتوا را می توان از طریق تماس های شخصی یا تجاری، در قالب رسانه های خبری، یا هر جامعه یا سازمان دیگری که کاربر به آن علاقه مند است، تحویل داد.

رسانه‌های اجتماعی به یک شبکه اجتماعی نیاز دارند تا محتوا را برای کسانی که مایل به مصرف و تعامل با آن هستند توزیع کند.

تفاوت رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی

حتی با توضیحاتی که به تازگی ارائه کردم، نکات ظریفی وجود دارد که باید در نظر گرفت. فیس بوک به عنوان یک سایت شبکه اجتماعی نمونه ای از این است که چگونه این اصطلاحات می توانند متفاوت باشند و در عین حال تا حدودی همپوشانی داشته باشند. شما ثبت نام می کنید و نمایه خود را ارسال می کنید، با دوستان خود ارتباط برقرار می کنید و به روشی کلی تعاملی در مورد موضوعات نظر می دهید. در همان سایت شبکه اجتماعی، شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند و از فیس‌بوک به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با برند خود و به دست آوردن طرفداران استفاده می‌کنند. این به طور مشخص یک مورد استفاده برای رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی است.

گفته می شود، تفاوت آشکاری بین این دو وجود دارد. رسانه‌های اجتماعی به یک شبکه اجتماعی نیاز دارند تا محتوا را برای کسانی که مایل به مصرف و تعامل با آن هستند توزیع کند. بنابراین، شبکه رسانه‌های اجتماعی فناوری زیربنایی و ارتباطات انسانی است، در حالی که رسانه‌های اجتماعی به شدت بر آنچه در بستر شبکه‌های اجتماعی منتشر و مصرف می‌شوند تمرکز دارند

ابراهیم حقیقی

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان مرکز بنت الهدی صدر فردوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *